15 грудня на базі РОІППО була проведена міжвузівська науково-практична конференція «Педагогічні аспекти модернізації навчально-виховного процесу з технології» у якій взяли участь працівники РОІППО, Рівненського державного гуманітарного університету, Слов’янського державного педагогічного університету, Глухівського національного педагогічного університету імені О.Довженка, працівники відділів освіти області, вчителі трудового навчання.
У роботі конференції взяли активну участь методист РМК відділу освіти Рокитнівської РДА В.М.Маринич та керівник методичного об’єднання вчителів трудового навчання, вчитель Томашгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 О.С.Клімцов. Олександр Сергійович вступив перед присутніми з питання «Розвиток творчої особистості у процесі виготовлення художніх виробів з деревини». Тема виступу В.Маринич - «Дидактичні аспекти сучасного уроку трудового навчання»
У другій половині XX ст. людство вступило в науково - технологічний етап розвитку. Сьогодні воно живе в умовах, коли йде в минуле індустріальний етап науково - технічного прогресу. Сучасний етап суспільного розвитку пов'язаний із технологічною культурою, яка визначає світогляд і саморозуміння людини і суспільства. Технологія завжди відігрівала важливу роль у розвитку всіх цивілізацій, але об'єктом теоретичного аналізу вона стала відносно недавно. Є всі підстави стверджувати, що технологія багатоаспектне і багаторівневе поняття і має вивчатися філософськими, психологічними, економічними, педагогічними науками. Технологія», як психолого - педагогічна категорія, є ключовим поняттям у технологічній освіті. Тому в системі загальної освіти знайшов місце технологічний компонент, як новий предмет «Технології» в 10 класі.
Враховуючи вищезазначене, конференція рекомендує:
- Привернути увагу керівників обласного, міських, районних відділів освіти, викладачів ВНЗ, інституту післядипломної педагогічної освіти щодо необхідності осмислення і обговорення проекту концепції технологічної освіти, питань модернізації навчально-виховного процесу з технології в старшій школі.
- 2. Вважати, що головним призначенням загальноосвітнього навчального закладу має бути ідея мотиваційного розвитку особистості, її самореалізації, допрофесійного і професійного самовизначення.
- 3. Науковим працівникам, вчителям трудового навчання активніше прилучатися до різноманітних форм педагогічної діяльності, які спонукають студентів, учнів до творчих методів самопізнання, самовдосконалення, самореалізації.
- 4. Порушити клопотання до обласного управління освіти щодо:
- обов'язкового вивчення трудового навчання в 5 - 9 та технологій в 10 класах усіх типів ЗНЗ;
- оновлення науково-методичної та навчально-матеріальної бази шкільних майстерень, їх комп'ютеризації.
- 5. З метою підвищення педагогічної майстерності організувати і провести на базі РОІППО курси вчителів профільного навчання технологічного напряму та технології.
- 6. З метою подальшого розвитку технологічної освіти, проектно-технологічної діяльності школярів створити банк наявних педагогічних інновацій в ЗНЗ області.
- 7. Навчальним закладам систематично висвітлювати діяльність з питань впровадження інновацій, перспективного досвіду роботи вчителів та модернізації навчально-виховного процесу з технології.
- 8. Вищим педагогічним навчальним закладам спрямувати діяльність в плані підготовки майбутніх вчителів до реалізації нової редакції програми трудового навчання у 5-9 класах та предмету технології в старшій школі.